piątek, 25 marca 2016

The Royal Botanic Garden w Edynburgu

The Royal Botanic Garden największy królewski ogród w północnej części Szkocji - Edynburgu. 


 Pewnego słonecznego dnia, moja siostra zabrała mnie do magicznego miejsca, w którym nawet powietrze wydaję się czystsze, orzeźwiające i pełne tajemnic. Czyli do królewskiego ogrodu (ahhh... żebym ja miała taki ogród przed domem ).
 "Oprócz królewskiego ogrodu - nic mi w życiu nie potrzeba!" Tak oto brzmi moja wersja piosenki pana Marka Jackowskiego "Oprócz błękitnego nieba".
  Przechodząc koło tysiąca różnych gatunków roślin, czułam się jak w... bajce ! Każdy obowiązkowo powinien odwiedzić te miejsce, będąc w Edynburgu. Znajdują się tam pomieszczenia gorące i suche, gdzie czułam się jak na Safari, a inne zaś wilgotne i letnie jak w Amazońskiej Dżungli (tak sobie wyobrażam,gdyż nigdy w dżungli nie byłam). Przedstawiają rośliny rożnych klimatów (10 sfer klimatycznych - jak dobrze pamiętam).

 Widziałam tam kwiaty tak piękne, że aż zapierało mi dech w piersiach i podziwiałam je ze łzami w oczach (bardzo się wzruszam, widząc coś tak pięknego) nic nie mówiąc ,gdyż byłam tak zachwycona i zafascynowana tymi kolorami i kształtami roślin, o których istnieniu nawet nie wiedziałam. Oczyściłam tam swój umysł,z negatywnych myśli (które czasami nie dają mi spać), zrelaksowałam swoje ciało i poczułam się jak nowo narodzona (prawie jakbym była w SPA). 
 
Idealne miejsce na wyjścia rodzinne, do spędzenia czasu wraz z partnerem (bardzo romantyczne miejsce), bądź samotnie relaksując się przy bananowcu,czytając książkę pod palmą. Ogród ma powierzchnię 70 akrów, więc dla każdego znajdzie się tam miejsce (niestety namiotów nie można rozstawiać). Bardzo miło wspominam ten dzień i wielokrotnie będę powracała myślami do tego bajkowego miejsca. 




  
 
 

  

 

 

 

 

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz